CZ: Soukromý život Sherlocka Holmese

    Rok vydání: 1970
    Země: UK
    Délka filmu: 125 min

    Obsazení:
    Sherlock Holmes: Robert Stephens
    John Watson: Colin Blakely
    Gabrielle Valladon: Geneviève Page
    Mycroft Holmes: Christopher Lee
    Mrs. Hudson: Irene Handl

    a další…


 


O čem to je: Holmes právě prochází jedním z mnoha období bez případů, které přečkává s pomocí 5% roztoku kokainu.
Jeho přítel Watson s tímto Holmesovým “koníčkem” ani v nejmenším nesouhlasí, ale nezbývá mu nic jiného, než se modlit, aby detektiv dostal nějaký zajímavý případ.

Netrvá to dlouho a jeho přání se mu splní.
Klidný večer na Baker Street přeruší drožkář, který přiveze jistou Gabrielle Valladon. Vylovil ji z Temže, ve které se topila a poté u ní objevil lísteček s adresou 221B Baker Street. Mrs. Valladon si však nepamatuje zhola nic. Proč se topila ani proč za detektivem chtěla přijít.

Můj názor:
Jako první se podíváte na dva muže, otevírající schránku nesoucí jméno John H. Watson MD. Jak záhy zjistíte, uvnitř jsou převážně věci Holmese. Během jejich vyndávání si prohlédnete věci, které tohoto detektiva tolik charakterizují. Jeho čepice (se kterou se v knihách nesetkáte tak často, jak by jste, podle filmů, očekávali), dýmka, lupa, revolver, ale i třeba taková injekční jehla, kterou si nepochybně do žil vpouštěl drogy.
Pro mě to byla, jakožto začínajícího sběratele, vzácná chvíle, kdy jsem tohle všechno viděla hezky pohromadě a díky tomu si mohla přidat pár dalších položek na seznam.

Během této scény, kdy jeden z mužů objeví papír s notami, zazní na pozadí vcelku podmanivá hudba. Je to první a zdaleka ne poslední ukázka nádherného soundtracku, který hru provází. Nedalo mi to a po shlédnutí jsem si pár vybraných skladech uložila do mobilu. Zvlášť ty, které byly hrány na housle.
Klasické hudbě moc neholduji, většinou těm skladbám ani nerozumím, ale sem tam najdu něco, co mě vyloženě pohladí po duši. Jako skladby z tohoto filmu.


 


Další věc, která mě potěšila, byl hned ze začátku zmíněný The Strand Magazine, ve kterém tehdy vycházely povídky Doyla. Podle mě to k světu SH patří a každá podobná zmínka mi udělá radost. Částečně také proto, že se pak mohu pochlubit svým anglickým kompletem všech Doylových povídek, ve kterém se nachází i ilustrace právě ze TSM, které kreslil Sidney Paget.

Přestože film není natočen podle žádné z povídek Doyla a z Watsona se stává spíše humorná postava, nevadilo mi to tolik, jako jsem očekávala.
Film je plný zábavných okamžiků, kupříkladu když Holmes dostane nabídku, oplodnit Madam Petrovu, nebo Watsona chytá amok, kvůli důvodu, kterým se Holmes z této nabídky dostal.

Scéna Holmese ve vaně byla poněkud zastíněna otázkou, proč je ta vana tak neskutečně malá a jak se mu do ní, s jeho výškou, podařilo vlézt.

Po shlédnutí jsem se také nemohla ubránit dojmu, že tento film sloužil jako inspirace pro moderního BBC Holmese, alespoň co se postavy Gabrielle Valladon (nebo jak se ve skutečnosti jmenovala) týče. Její osud byl totiž dosti podobný osudu Irene Adler. S tím rozdílem, že v BBC Sherlockovi, ji na poslední chvíli zachránil.

Každopádně se mi film velmi líbil a byla jsem z něj vyloženě nadšená. Což jsem, když jsem si četla o čem to vůbec je, ani v nejmenším nečekala.
Možná to bylo právě tím, že jsem nemusela srovnávat s povídkou, podle které jsou některé filmy natočeny.

Také jsem si nebyla jistá, zda si film pustit v originále se slovenskými titulky nebo se spokojit s českým dabingem. Nakonec jsem ale byla ráda, že jsem se rozhodla pro titulky. Neochudila jsem se o ten nádherný přízvuk Angličanů (a chvíli, kdy Holmes mluví rusky).


The Private Life of Sherlock Holmes - EN, CZ, TIT - pouze SK

0 komentářů:

:angry:   :angry2:   :blush:   :but:   :buu:   :clap:   :clap2:   :crazy:   :cry:   :cry2:   :cry3:   :dance:   :die:   :die2:   :escape:   :giveup:   :glow:   :glow2:   :great:   :grovel:   :hai:   :hehehe:   :huh:   :hypnosis:   :kickass:   :lol:   :love:   :lowspirits:   :lowspirits2:   :muhaha:   :nom:   :no:   :no2:   :omg:   :pc:   :pervert:   :petrify:   :pff:   :poke:   :power:   :psycho:   :psycho2:   :punch:   :seme:   :shutup:   :sick:   :sleep:   :stalker:   :sulk:   :teatime:   :teatime2:   :think:   :tremble:   :tss:   :what:   :what2:

Okomentovat

Pro vložení smajlíka do komentáře, použijte text, který je vedle něj uvedený - i s dvojtečkami.
-- Takhle ANO - :punch:
-- Takhle NE - punch
Při vkládání více smajlíků za sebou, nezapomeňte na mezeru mezi nimi.
-- Takhle ANO - :cry: :huh: :nom:
-- Takhle NE - :cry::huh::nom:
Vzhledem k vyššímu počtu smajlíků se občas stává, že se některý z nich nehýbe - zasekne se. Je to jenom dočasný stav, později se opět rozjede, takže ho můžete bez obav použít.

Autor

-- Otaku. Fanatička. Milovnice mraků, Marima a gumových kačenek.
-- Uvíznutí v davu lidí v ní vyvolává hysterické záchvaty. Stejně jako sledování filmů se zombíky.
-- Je závislá na hlasech Alana Rickama, Nakai Kazuyi a Jeremy Bretta.
-- Obdivuje Da Vinciho a jeho práci.
-- Miluje vizi post-apokalyptického světa a už si konečně pořídila plynovou masku.
-- Zbožňuje Sherlocka Holmese.
-- OBLÍBENÉ
- SH kniha - Příběhy Sherlocka Holmese
- SH povídka - Spolek Ryšavců, Pes Baskervillský
- SH seriál - Granada, BBC, Ruský Holmes
- SH Film - Warner Bros
- SH PC hra - Procitnutí, Odkaz Sherlocka Holmese, Zločin a Trest
- Anime - One Piece, Samurai Champloo, Bleach
- Film - Harry Potter, filmy Burtona, Batman
- Seriál - Star Trek, Hannibal, TBBT
- Xbox hra - Assassin's Creed, Fable, Mass Effect, Batman Arkham City, Dragon Age, Saints Row
- PC hra - VTMB, Kotor 1/2, Half Life 2, Skyrim, Jade Empire, Portal 1/2
- Kniha - Harry Potter, Darren Shan, Žena v černém, Agatha Christie, Jules Verne